درمان زخم دیابتی با اوزون تراپی

معمولا بعد از تصادفات شایع ترین علت قطع عضو در دنیا، بیماری دیابت می باشد . بیماران دیابتی چندین سال از این بیماری رنج کشیده اند و به دلیل عدم کنترل میزان قند خون ، گرفتگی عروق و یا آسیب دیدگی اعصاب ناحیه تحتانی دچار زخم های نوروپاتیک می شوند .
متاسفانه درمان این زخم ها بسیار سخت و زمان بر است ، در خیلی موارد به دلیل وجود عفونت هایی که در این ناحیه وجود دارد ، قطع عضو بهترین انتخاب می باشد .
در صورتی که بیماران دیابتی با هر گونه زخم کوچک همانند یک زخم بزرگ و جدی رفتار کنند می توانند در کنار متخصصین درمان زخم از قطع عضو و پیشرفت این زخم ها جلوگیری کنند .
اوزون تراپی یکی از این روش ها است که می تواند کمک کننده باشد .
اوزون تراپی تا حد قابل توجهی توانسته از قطع عضو افراد جلوگیری کند .

درمان زخم دیابتی با اوزون تراپی

روش کار در طی اوزون تراپی

در طی استفاده از روش اوزون تراپی هر گونه سلول آسیب دیده ، عفونی و ناسالم باید از بین برود . در حقیقت در روش اوزون تراپی سلول های سالم باقی می مانند و هر گونه سلول ناسالم و بیماری زا از بین می روند . در روش اوزون تراپی با تکیه بر دو فاکتور اصلی اکسیژن رسانی واز بین بردن عفونت های موضعی، که نقش بسیار مهمی در بهبود زخم دارند،عمل درمان زخم را انجام میدهند.
اوزون O3 با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی سبب تکثیر سلول ها و کمک به روند بهبودی در زخم می گردد .

اوزون تراپی برای چه نوع زخم هایی کاربرد دارد ؟

این روش از درمان برای زخم های دیابتی، عفونی، هر گونه زخم های وریدی در ناحیه پا، زخم بستر ، نوروپاتی محیطی دیابتی و… کاربرد دارد . بسته به شرایط بیمار ممکن است هر کدام از روش های درمان زخم استفاده شود .

مزیت درمان زخم به روش اوزون تراپی

اوزون تراپی در درمان هر گونه آسیب های حرارتی موفق است . در روش اوزون تراپی با هدف درمان عفونت و کوتاه کردن زمان ترمیم و کنترل التهاب، درمان انجام می گردد .
در درمان زخم هایی با هدف ترمیم بافت ها و فرایند بازسازی، اوزون تراپی انتخاب خوبی است .

خلاصه مطلب

در اخر می توان گفت، اوزون تراپی یکی از روش های کمکی درمان زخم است که با توجه به شرایط فرد انتخاب می گردد، در طی این روش با افزایش روند اکسیژن رسانی به بافت آسیب دیده و حذف عفونت، ترمیم زخم انجام می شود . در کلینیک درمان زخم هانی با معاینه کامل بیمار با توجه به شرایط وی بهترین روش درمان که بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه گرفت انتخاب می شود .

پنج × 2 =